Πέντε νέοι σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στην Εγνατία οδό μέχρι τον Απρίλιο. Την ώρα που οι κινητοποιήσεις ενάντια στα διόδια συνεχίζονται και αυτό το Σαββατοκύριακο, η κυβέρνηση
ετοιμάζεται να προσθέσει και νέους σταθμούς στον αυτοκινητόδρομο, όπως άλλωστε προβλέπεται συμβατικά... Τα διόδια αυτά πάντως θα είναι προσωρινά, μέχρι να τοποθετηθεί το ηλεκτρονικό σύστημα συλλογής διοδίων σε όλο το μήκος της Εγνατίας, που υπολογίζεται να γίνει στις αρχές του 2012.
Οπως ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, μετά τη σύσκεψη στα γραφεία της «Εγνατία Οδός ΑΕ», οι πέντε νέοι προσωρινοί σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στα Τύρια Θεσπρωτίας, στο Μαλακάσι Ιωαννίνων, στο Κλειδί Ημαθίας, στη Νυμφόπετρα Θεσσαλονίκης και στον Ιασμο Ροδόπης. «Ο σχετικός διαγωνισμός θα γίνει τα επόμενα εικοσιτετράωρα. Τα διόδια αυτά έπρεπε να έχουν γίνει από το 2006. Το κόστος συντήρησης και λειτουργίας της Εγνατίας είναι πολύ μεγάλο και δεν μπορεί να μην υπάρχει το έσοδο από τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου. Υπάρχει συνολικός δανεισμός 1,1 δισ. ευρώ, υπάρχουν πιέσεις των τραπεζών και υποχρεώσεις», σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός επισήμανε πως η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μειωθεί το κόστος των διοδίων
και μάλιστα ανακοίνωσε πως θα αρχίσουν διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους και τις πιστώτριες τράπεζες, ώστε να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος. Πάντως, διευκρίνισε πως τα διόδια στην Εγνατία θα είναι φτηνότερα. Οσο για τις διαμαρτυρίες παραχωρησιούχων και πιστωτών για τις κινητοποιήσεις και τη... δωρεάν διέλευση των οχημάτων και την απειλή τους ότι θα σταματήσουν τις εργασίες, ο κ. Μαγκριώτης ήταν απόλυτος: «Δεν είναι επιχείρημα για να σταματήσουν. Εμείς ως Πολιτεία είμαστε εντάξει στις συμβατικές υποχρεώσεις μας. Αν κάποιοι δεν πληρώνουν διόδια, γι' αυτούς υπάρχει η νόμιμη οδός». Ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι δε θα μπουν διόδια στο δρόμο Θεσσαλονίκης - Χαλκιδικής, ενώ συνολικά από τον Απρίλιο και μετά στην Εγνατία θα λειτουργούν επτά σταθμοί διοδίων (περιλαμβανομένων των σταθμών Πολυμύλου και Μαλγάρων).
ΣΕΑ
Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε και στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Εγνατία. Εντός του 2011 θα δημοπρατηθούν άλλοι έξι ΣΕΑ (ήδη λειτουργεί ένας στον Πλάτανο Ημαθίας). Πρόκειται για τους σταθμούς Ελευθεροχωρίου (Θεσπρωτία), Σώστη (Ροδόπη), Αρδανίου (Εβρος), Καρβάλης (Καβάλα), Περιστερίου (Γρεβενά) και Πολυμύλου (Κοζάνη).
Τα έργα
Ο υφυπουργός ανακοίνωσε και την πορεία των εκτελούμενων έργων της Εγνατίας, αλλά και σειρά δημοπρατήσεων έργων ύψους 1,1 δισ. ευρώ μέσα στο τρέχον έτος, ενώ σημείωσε πως ξεκινούν κι άλλες μελέτες για οδικά έργα.
Σε ό,τι αφορά τα έργα σε εξέλιξη:
- Περιστέρι - Μέτσοβο (3 χλμ. κεντρικός άξονας Εγνατίας): τα έργα στήριξης στη γέφυρα ολοκληρώνονται τον Ιανουάριο και αν κριθούν επαρκή θα παραδοθεί το τμήμα, αν όχι θα συνεχιστούν οι εργασίες.
- Κομοτηνή - Νυμφαία (14 χλμ.): σε χρήση ώς το καλοκαίρι.
- Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας: οι εργολαβίες σταμάτησαν την περίοδο 2008 - 2009. Πριν από το Πάσχα θα ξεκινήσουν. Η γέφυρα στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Λαχανάς και το τμήμα Αμπελα - Πετρίτσι θα παραδοθούν το επόμενο τρίμηνο, ενώ θα γίνει μελέτη για επαναδημοπράτηση του τμήματος Λαχανάς - Χριστός.
- Αρδάνιο - Μάνδρες (38 χλμ., ύψους 86 εκατ. ευρώ): δημοπρατείται στις αρχές Φεβρουαρίου.
- Θέρμη - Γαλάτιστα (20 χλμ., ύψους 37,6 εκατ. ευρώ): ανάδοχος μέσα στο Φεβρουάριο.
- Επέμβαση για αποκατάσταση ζημιών από πλημμύρες στο τμήμα Γομάτι - Στρατόνι (1,7 εκατ. ευρώ): ανάδοχος τις επόμενες μέρες.
Μέχρι το καλοκαίρι:
Σύμφωνα πάντα με τον κ. Μαγκριώτη, μέχρι το καλοκαίρι θα δημοπρατηθούν έργα ύψους 509 εκατ. ευρώ:
1. Φλώρινα - Νίκη (84,7 εκατ. ευρώ).
2. Κορομηλιά - Κρυσταλλοπηγή (135,3 εκατ. ευρώ).
3. Μουδανιά - Ποτίδαια με τέσσερις κόμβους (43,5 εκατ. ευρώ).
4. Αξιός - ΠΑΘΕ - Εύζωνοι (246 εκατ. ευρώ).
Μέχρι το τέλος του 2011:
Μέχρι το τέλος της χρονιάς έχουν προγραμματιστεί να δημοπρατηθούν έργα ύψους 550 εκατ. ευρώ ανεβάζοντας τις συνολικές δημοπρατήσεις στα 1,1 δισ. ευρώ:
1. Περιμετρική Αλεξανδρούπολης (55,3 εκατ. ευρώ).
2. Κόμβος Λαχαναγοράς (Κ16) - αερογέφυρα Λαγκαδά (δυτική εσωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης) (200 εκατ. ευρώ και 30 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις).
3. Κόμβος Γηροκομείου - Πεύκα (εξωτερικός περιφερειακός δακτύλιος Θεσσαλονίκης) (85 εκατ. ευρώ και 30 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις).
4. Αναβάθμιση ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης από νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» έως συμβολή με Εθνικής Αντιστάσεως (250 εκατ. ευρώ) με την υποσημείωση ότι μελετώνται τρεις λύσεις.
Επαρχιακό δίκτυο:
Ο κ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε επίσης πολύ σημαντική παρέμβαση ύψους 500 εκατ. ευρώ για δράσεις οδικής ασφάλειας σε 12.000 χλμ. του επαρχιακού οδικού δικτύου, που είναι στο μεγαλύτερό του βαθμό καρμανιόλα. Θα καλυφθούν με επεμβάσεις περίπου 200 χλμ. επαρχιακών δρόμων σε κάθε νομό και η πρώτη φάση των μελετών θα ολοκληρωθεί ώς το τέλος του έτους. Το 80% των ατυχημάτων άλλωστε γίνονται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Ο υφυπουργός τόνισε ότι η «Εγνατία Οδός ΑΕ» μείωσε κατά 33% το λειτουργικό κόστος της και οι αποζημιώσεις των μελών του διοικητικού συμβουλίου μειώθηκαν κατά 50%, ενώ σημείωσε πως οι μειώσεις θα συνεχιστούν.
ετοιμάζεται να προσθέσει και νέους σταθμούς στον αυτοκινητόδρομο, όπως άλλωστε προβλέπεται συμβατικά... Τα διόδια αυτά πάντως θα είναι προσωρινά, μέχρι να τοποθετηθεί το ηλεκτρονικό σύστημα συλλογής διοδίων σε όλο το μήκος της Εγνατίας, που υπολογίζεται να γίνει στις αρχές του 2012.
Οπως ανακοίνωσε χτες ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, μετά τη σύσκεψη στα γραφεία της «Εγνατία Οδός ΑΕ», οι πέντε νέοι προσωρινοί σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στα Τύρια Θεσπρωτίας, στο Μαλακάσι Ιωαννίνων, στο Κλειδί Ημαθίας, στη Νυμφόπετρα Θεσσαλονίκης και στον Ιασμο Ροδόπης. «Ο σχετικός διαγωνισμός θα γίνει τα επόμενα εικοσιτετράωρα. Τα διόδια αυτά έπρεπε να έχουν γίνει από το 2006. Το κόστος συντήρησης και λειτουργίας της Εγνατίας είναι πολύ μεγάλο και δεν μπορεί να μην υπάρχει το έσοδο από τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου. Υπάρχει συνολικός δανεισμός 1,1 δισ. ευρώ, υπάρχουν πιέσεις των τραπεζών και υποχρεώσεις», σημείωσε ο κ. Μαγκριώτης.
Ο υφυπουργός επισήμανε πως η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να μειωθεί το κόστος των διοδίων
και μάλιστα ανακοίνωσε πως θα αρχίσουν διαπραγματεύσεις με τους παραχωρησιούχους και τις πιστώτριες τράπεζες, ώστε να επιτευχθεί ο συγκεκριμένος στόχος. Πάντως, διευκρίνισε πως τα διόδια στην Εγνατία θα είναι φτηνότερα. Οσο για τις διαμαρτυρίες παραχωρησιούχων και πιστωτών για τις κινητοποιήσεις και τη... δωρεάν διέλευση των οχημάτων και την απειλή τους ότι θα σταματήσουν τις εργασίες, ο κ. Μαγκριώτης ήταν απόλυτος: «Δεν είναι επιχείρημα για να σταματήσουν. Εμείς ως Πολιτεία είμαστε εντάξει στις συμβατικές υποχρεώσεις μας. Αν κάποιοι δεν πληρώνουν διόδια, γι' αυτούς υπάρχει η νόμιμη οδός». Ο υφυπουργός διευκρίνισε ότι δε θα μπουν διόδια στο δρόμο Θεσσαλονίκης - Χαλκιδικής, ενώ συνολικά από τον Απρίλιο και μετά στην Εγνατία θα λειτουργούν επτά σταθμοί διοδίων (περιλαμβανομένων των σταθμών Πολυμύλου και Μαλγάρων).
ΣΕΑ
Ο κ. Μαγκριώτης αναφέρθηκε και στους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Εγνατία. Εντός του 2011 θα δημοπρατηθούν άλλοι έξι ΣΕΑ (ήδη λειτουργεί ένας στον Πλάτανο Ημαθίας). Πρόκειται για τους σταθμούς Ελευθεροχωρίου (Θεσπρωτία), Σώστη (Ροδόπη), Αρδανίου (Εβρος), Καρβάλης (Καβάλα), Περιστερίου (Γρεβενά) και Πολυμύλου (Κοζάνη).
Τα έργα
Ο υφυπουργός ανακοίνωσε και την πορεία των εκτελούμενων έργων της Εγνατίας, αλλά και σειρά δημοπρατήσεων έργων ύψους 1,1 δισ. ευρώ μέσα στο τρέχον έτος, ενώ σημείωσε πως ξεκινούν κι άλλες μελέτες για οδικά έργα.
Σε ό,τι αφορά τα έργα σε εξέλιξη:
- Περιστέρι - Μέτσοβο (3 χλμ. κεντρικός άξονας Εγνατίας): τα έργα στήριξης στη γέφυρα ολοκληρώνονται τον Ιανουάριο και αν κριθούν επαρκή θα παραδοθεί το τμήμα, αν όχι θα συνεχιστούν οι εργασίες.
- Κομοτηνή - Νυμφαία (14 χλμ.): σε χρήση ώς το καλοκαίρι.
- Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας: οι εργολαβίες σταμάτησαν την περίοδο 2008 - 2009. Πριν από το Πάσχα θα ξεκινήσουν. Η γέφυρα στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Λαχανάς και το τμήμα Αμπελα - Πετρίτσι θα παραδοθούν το επόμενο τρίμηνο, ενώ θα γίνει μελέτη για επαναδημοπράτηση του τμήματος Λαχανάς - Χριστός.
- Αρδάνιο - Μάνδρες (38 χλμ., ύψους 86 εκατ. ευρώ): δημοπρατείται στις αρχές Φεβρουαρίου.
- Θέρμη - Γαλάτιστα (20 χλμ., ύψους 37,6 εκατ. ευρώ): ανάδοχος μέσα στο Φεβρουάριο.
- Επέμβαση για αποκατάσταση ζημιών από πλημμύρες στο τμήμα Γομάτι - Στρατόνι (1,7 εκατ. ευρώ): ανάδοχος τις επόμενες μέρες.
Μέχρι το καλοκαίρι:
Σύμφωνα πάντα με τον κ. Μαγκριώτη, μέχρι το καλοκαίρι θα δημοπρατηθούν έργα ύψους 509 εκατ. ευρώ:
1. Φλώρινα - Νίκη (84,7 εκατ. ευρώ).
2. Κορομηλιά - Κρυσταλλοπηγή (135,3 εκατ. ευρώ).
3. Μουδανιά - Ποτίδαια με τέσσερις κόμβους (43,5 εκατ. ευρώ).
4. Αξιός - ΠΑΘΕ - Εύζωνοι (246 εκατ. ευρώ).
Μέχρι το τέλος του 2011:
Μέχρι το τέλος της χρονιάς έχουν προγραμματιστεί να δημοπρατηθούν έργα ύψους 550 εκατ. ευρώ ανεβάζοντας τις συνολικές δημοπρατήσεις στα 1,1 δισ. ευρώ:
1. Περιμετρική Αλεξανδρούπολης (55,3 εκατ. ευρώ).
2. Κόμβος Λαχαναγοράς (Κ16) - αερογέφυρα Λαγκαδά (δυτική εσωτερική περιφερειακή Θεσσαλονίκης) (200 εκατ. ευρώ και 30 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις).
3. Κόμβος Γηροκομείου - Πεύκα (εξωτερικός περιφερειακός δακτύλιος Θεσσαλονίκης) (85 εκατ. ευρώ και 30 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις).
4. Αναβάθμιση ανατολικής εσωτερικής περιφερειακής Θεσσαλονίκης από νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» έως συμβολή με Εθνικής Αντιστάσεως (250 εκατ. ευρώ) με την υποσημείωση ότι μελετώνται τρεις λύσεις.
Επαρχιακό δίκτυο:
Ο κ. Μαγκριώτης ανακοίνωσε επίσης πολύ σημαντική παρέμβαση ύψους 500 εκατ. ευρώ για δράσεις οδικής ασφάλειας σε 12.000 χλμ. του επαρχιακού οδικού δικτύου, που είναι στο μεγαλύτερό του βαθμό καρμανιόλα. Θα καλυφθούν με επεμβάσεις περίπου 200 χλμ. επαρχιακών δρόμων σε κάθε νομό και η πρώτη φάση των μελετών θα ολοκληρωθεί ώς το τέλος του έτους. Το 80% των ατυχημάτων άλλωστε γίνονται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Ο υφυπουργός τόνισε ότι η «Εγνατία Οδός ΑΕ» μείωσε κατά 33% το λειτουργικό κόστος της και οι αποζημιώσεις των μελών του διοικητικού συμβουλίου μειώθηκαν κατά 50%, ενώ σημείωσε πως οι μειώσεις θα συνεχιστούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου